Hos Vang Auto sitter historien i veggene –  57 års drift er det blitt. – Uten så mange dyktige og lojale medarbeidere ville vi ikke stått så sterkt som vi fortsatt gjør, sier daglig leder og eier, Per Asbjørn Berget. Jeg er stolt over å få drive denne familiebedriften.

Det var Per Asbjørns far som etablerte verkstedbedriften i 1960 sammen med en kompanjong. I 1964 flyttet de inn i de lokalene de holder til i nå. Per Asbjørn har vært med på utviklingen siden han var smågutt. Selv i de årene han bodde og jobbet i Oslo har han fulgt verkstedets utvikling nøye.

– Det ble naturlig for meg å velge utdannelsesretning innen teknikk og mekanikk, sier Per Asbjørn. Jeg vokste jo opp i miljøet og var mye på verkstedet med far.

Etter å ha tatt fagbrevet på 80-tallet og senere trafikkskoleopplæring har han arbeidet blant annet i NAF og Møller Bil samt vært kjøreskolelærer. Bil og teknikk har med andre ord vært med han gjennom hele livet.

I 1995 ble kompanjongen kjøpt ut og Vang Auto ble en ren familiebedrift. Per Asbjørn ble selv medeier, men begynte ikke å jobbe for fullt i verkstedet før han flyttet fra Oslo og tilbake til røttene i 2000.

Drev Vang Auto sammen med Gulf

-Tidligere var det ikke uvanlig at verksteder og bensinstasjoner drev sammen, sier Per Asbjørn. Vi drev sammen med Gulf, som senere endret navn til Texaco. Det var på den tiden man kunne svinge innom bensinstasjonen for å få peilet oljen, skiftet vindusvisker eller pære.  Slik var det i alle fall hos oss, forteller Per Asbjørn. Hos Vang Auto har de ennå det gamle Gulf-skiltet som minner dem om den epoken.

Dyktige og lojale medarbeidere

Etter å ha drevet på i 57 år har vi opparbeidet oss et godt rykte og omdømme. Det kan vi takke våre utrolig dyktige medarbeidere for. Med fulle timelister blir vi sårbare ved sykdom. Sykefraværet hos oss er lavt, noe jeg er veldig stolt av. Jeg håper det sier noe om både trivsel og sammensetningen av ansatte.

Vinner på åpenhet, fleksibilitet og god dialog

Med mange gode faste kunder, både på personbil og lastebil, legger vi stor vekt på å være fleksible. Vi stikker ikke under en stol at det er kostbart med bil på verksted, og vi kjenner konkurransen på kroppen hver dag. For kundene er også fleksibilitet og åpenhet viktig. At Vang Auto har fortsatt å vokse tror jeg har sammenheng med at vi er så åpne og fleksible. Vi forsøker så godt vi kan å løse alt på en god måte for kundene.

Et eksempel på hvordan vi gjør det enkelt for kundene er når vi har biler inne til EU-kontroll. Finner vi ting som må utbedres tar vi kontakt umiddelbart og forteller hvor mye reparasjonen vil koste. I de aller fleste tilfellene kan vi foreta reparasjonen samme dag og bileier blir fornøyd med å slippe en runde til på verksted. Verkstedet er tilknyttet MECA-kjeden. MECA gir oss tilgang til mange og gode støttefunksjoner, både gjennom kurs og innkjøp.

Mye vinterforberedelser fremover

Vi er nå inne i den tiden av året hvor både dekk, lyspærer, og vindusviskere er viktig å sjekke. Det kan være direkte trafikkfarlig om man ferdes langs mørke høstveier med dårlig lys og utslitte vindusviskere. Jeg oppfordrer alle til å ha en ekstra kanne med vindusspylervæske i bilen, for plutselig er tanken tom for væske.

Å få på vinterdekk tidsnok er også noe vi er opptatt av for kundene våre. Den offisielle datoen for når man skal ha vinterdekk på bilen er 1. november. Kommer snøen tidligere, eller om du skal opp på fjellet, er det ingen som bøtelegger deg om du setter piggdekkene på allerede nå, avslutter Per Asbjørn.

 

For bestilling av time hos oss trykk her.

 

 

CategoryArtikler

© 2017 Kopibeskyttelse Vang Auto AS

logo-vang-auto-footer